Cara nak melupakan seseorang yang pernah kita sayang

Cara nak melupakan seseorang yang pernah kita sayang tips by Nazirul Mubin hahahaha. Tips nii pakcik aku bagi sebab dia kata aku nii susah betul nak lupakan tuutt hahahahaha. Memang pon. Ok lets.....

1. Buang
Buang segala mesej yang berlambak yang ada dalam phone kau tu. Buang fav mesej yang dekat wechat tu. Hahaha k pakcik aku nii stalk phone aku. Lagi kau baca lagi kau sakit hati, pastu menangis. Tak ke kau seksa diri sendiri namanya tu? Gambar tuutt yang ada dalam phone kau tu, delete jeh. Kalau sayang sangat, masuk dekat dalam laptop atau komputer. Transfer then simpan gambar tu dekat dalam folder. Segala pemberian si tuutt seperti rantai, gelang, baju, kasut atau apa apa saja, kau letak dalam sebuah kotak dan simpan dekat bawah katil ke, dekat tempat yang tinggi yang jarang kau ambil contohnya dekat atas almari baju kau.

2. Jangan dengar lagu yang ada kenangan dengan tuutt
Jangan dengar lagu yang si tuutt pernah bagi dekat kau. Itu hanya akan buat kau bertambah sedih. Then kau kena dengar lagu yang jenis genre lagu yang riang dan lagu yang mempu membuat kau menyanyi pastu tak ingat apa apa kecuali menyanyi jeh. Contohnya ikut zaman sekarang, katanya hardcore. Zzz mana lah aku minat ishh. Tapi pakcik aku nii suruh cuba minat gak. Haihh

3. Jauhkan diri dari phone
"Kau tuu kena tumpu belajar, SPM next year lah" Ye lahh, aku nii selalu tunggu text dari tuutt. Jangan buat yang handphone tu macam separuh dari nyawa kau. Kalau takde phone, kau mati. Kena jauhkan diri daripada phone kau tu. Contohnya, belajar, tengok tv dengar family, keluar jalan jalan dengan kawan kawan kau. "Aku balik selangor, aku bawa kau jalan jalan ok" Hahahaha bersungguh pakcik aku nak aku lupakan si tuutt maybe dia faham aku. Tapi yang pasti jauhkan diri dari phone alah macam elakkan pegang phone.

4. Blogging, twitter, diari
a) Kau kan suka blogging, so kau boleh luahkan perasaan kau yang tengah sedih, benci, marah tuu. Tapi jangan lah sampai mengeluarkan bahasa atau ayat yang kurang ajar. Terutama kau tuu perempuan hahaha k. Kalau benci sangat pun, kau berdoa supaya dia dapat balasan. K dah memadai. Kau buatlah 1 entry pasal si tuut yang kau tengah marah, benci, sedih. Kiranya buat entry tentang perasaan kau sekarang ni. Luahkan semuanya.

b) Kau kan ada twitter so kau boleh tweet ape saje yang kau nak? Dah lah hantu tweet. So kau gunakan twitter untuk lepaskan emosi kau.Kau boleh cakap apa saja yang kau nakkan, supaya perasaan kau yg=ang tengah sedih, marah, benci, bengang tu boleh keluar. Jangan nak maki maki dekat public macam nii. Kau tuu perempuan, sebab pasal nii takkan kau nak maki dia teruk sekali. Nanti orang describe kau apa pulak. Aku laki, aku tahu apa yang laki akan describe pasal perempuan yang suka maki maki. Lagi pun kalau kau maki, tuutt akan suka, sebab nampak kau yang betul betul marahkan dia.

c) Kau pun ada diari kan, haa dekat situ kau boleh lepaskan semuanya sebab orang takkan tahu and nampak apa yang kau cakap. Nak maki, haaa maki lah.

5) Dekatkan diri dengan Allah
Kau orang islam kena dekatkan diri dgn Allah. Mohon kekuatan diri daripada-Nya. Sesungguhnya DIA yang pemberi duka dan DIA juga lah yang pemberi penyembuh duka tersebut. Perbanyakkan solat-solat sunat seperti solat tahajud, solat dhuha ke.  Kau kan dulu selalu otp dengan dia sampai ke subuh, then sekarang kau single pastu kau tak boleh tidur, so better kau buat solat tahajud dari kau tak habis habis melalak peluk bantal. Habis banjir bilik kau tuu hahahahaha

6) Elakkan bercerita pasal dia dekat kawan kawan kau
"Benda yang berlalu, usahlah dikenang. Yang pergi, biarkan ia berlalu pergi." K tak boleh blah bila Mubin cakap macam nii hahahahaha. K serious. Kau takyah cerita pasal dia dekat kawan kawan kau dah, sebab tuu akan buatkan kau teringat dia dan kenangan kau. Semakin banyak kau ceritakan kisah-kisah lama kau dekat kawan kawan kau, semakin meluat dan rimas mereka rasa. Kau pula terhegeh hegeh ingatkan dia while him? So thinking carefully.

7) Jangan rapat dengan kawan kawan dia
Haaa nii penting, kau kan friendly dengan kawan kawan dia, so better kau jangan rapat dengan dorang even kau rasa patut sebab selama nii kawan kawan dia always buat kau happy while him makes u sad. Kiranya kau rasa macam patut balas jasa dorang. K seriously, this will make u more thinking about him because kau akan ada cerita pasal dia dengan kawan kawan dia. Ataupun kau akan tanya, "Eh tuutt sihat? How's his life? Happy?" K no! Actually, this makes u more want to know about him. Lagi satu, maybe tuutt akan tanya pasal kau dekat kawan kawan dia. Bagi aku kalau kau takde apa apa hubungan dengan kawan kawan dia, ini akan buatkan dia akan fikirkan kau and kau langsung takde.

8) Maafkan tuutt
Okay, yang terakhir sekali adalah  kau kena MEMAAFKAN DIA. From your heart dengan tulus dan ihklas, maafkan dia… Biarlah dia pernah curang, buat hati kau sakit or apa apa jeh lagi, it’s okay itu antara dia dan Tuhan, yang penting… dengan memaafkan dia, kau sudah terlepas darinya. Selagi kau menyimpan marah dan berdendam selagi tulah kau takkan dapat melupakannya.

Only this. Aku dah buat apa yang kau suruh Mubin, cuma nombor 7  tuu aku cuba. Aku kesiankan dorang sebab dorang tak bersalah. Aku cuba buat yang kau cakap "Buat kawan kawan dia benci kau, biarkan dorang fikir kau perempuan itu ini tapi deep in your heart, kau buat nii semua untuk kau lupakan dia dan taknak bagi apa apa harapan dekat kawan kawan dia. Kau nak ke ada yang gaduh sebab kau lagi? Think carefully. Biarkan dorang maki kau ke apa ke tapi nii semua sebab kau, tuut and kawan kawan dia...

Bye assalamualaikum